De online consumentenbestedingen in Nederland zullen komend jaar en het jaar daarna met 8 procent groeien, stelt PayPal. In 2016 is de groei geheel te danken aan de uitgaven op tablets en smartphones.
Dat blijkt uit een internationaal onderzoek dat PayPal liet uitvoeren door Ipsos. Een ‘global snapshot’ van het PayPal Cross-Border Research 2014 vindt u hier. Twinkle kreeg inzage in een aantal resultaten voor de Nederlandse markt.
Tablets en smartphones
Tegenover de 8 procent overall bestedingsgroei in 2015 en 2016 staat respectievelijk 46 en 49 procent groei aan mobiele bestedingen, waaronder PayPal zowel tablets als smartphones verstaat. In onderstaande grafiek wordt duidelijk dat de totale e-commerce groei (van een klein miljard euro) in 2016 meer dan geheel te danken is aan de groei van de mobiele uitgaven (met iets méér dan een miljard euro):
Ruim 3 miljard euro
In 2016 zal naar verwachting voor ruim 3 miljard euro worden gekocht op tablets en smartphones in Nederland, versus nog geen miljard euro vorig jaar. Waar de groei van de totale e-commerce bestedingen iets afzwakt, neemt die van de mobiele uitgaven juist toe. In 2016 is de mobiele groei (procentueel) zeker zes keer zo groot als de groei overall.
NB: in het komende nummer van Twinkle, dat medio december verschijnt, leest u meer resultaten over het onderzoek van PayPal. Daarvoor werden wereldwijd ruim zeventienduizend consumenten gepeild.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Nederland dankt complete e-commerce groei aan mobiel’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.