Twinkle | Digital Commerce

Bied met creativiteit online aanbieders een podium

2017-05-26
180101
  • 1:24

Harold Elfring, directeur/eigenaar van MM-Pro, vroeg zich in de column in Twinkle 8 af welke kansen er liggen voor online aanbieders in het retailkanaal. De vraag wordt beantwoord door Ed Trentelman, commercial director van Bookit.nl.

Zowel Weekendjeweg.nl als Bungalows.nl zijn websites van Bookit die zich al ongeveer vijftien jaar online hebben bewezen. Toch wordt de mogelijkheid offline, retail dus, ook steeds duidelijker van belang.

Met de opkomst van Giftcards, circa vijf jaar geleden, is voor onze eigen cadeaucard van Weekendjeweg.nl een markt ontstaan in de retail. In bijvoorbeeld de Verenigde Staten en het United Kingdom bestond deze markt met enorme omvang al veel langer. In Nederland kunnen we zeker nog een gestage groei door maken in cardconcepten en cadeauboxen.

Onze overtuiging is dat deze markt ook voor retailers zeer interessant is. Ze hebben namelijk de fysieke producten ‘zonder kosten’ in de schappen. Wanneer zowel de card- en boxenuitgevers als de retail zich inzet op het vlak van productontwikkeling kunnen er nog enorme stappen voorwaarts gezet worden om de giftcardmarkt in de retail te laten groeien.

De huidige oplopende leegstand in de winkelstraten zou toch moeten leiden tot creativiteit om ook online aanbieders een podium te geven. Denk aan shop-in-shop, tijdelijke themawinkels waarbij ook de thema's vrije tijd en verblijf op een inspirerende wijze gepresenteerd kunnen worden. Voor initiatieven op dat vlak staan wij in ieder geval open.

Ed Trentelman is commercial director bij Bookit.nl. Zijn vraag aan Esther de Bruin, marketingmanager /manager B2B bij V&D is: ‘Kunnen jullie inderdaad ruimte bieden aan online bedrijven?’ Haar antwoord leest u in Twinkle 10-2014.

Dit blog verscheen eerder in TWinkle 9-2014.