Twinkle | Digital Commerce

Veranderingen binnen mobiele advertenties in AdWords

2017-05-28
180101
  • 1:09
Vanaf 15 oktober zullen er een aantal veranderingen plaatsvinden in AdWords-advertenties die worden getoond op een mobiel apparaat. De advertenties zullen compacter, concreter en duidelijker worden voor de bezoeker. In dit artikel een korte uitleg.

Tekst: Kimberley Nelis

Tweede beschrijvingsregel
De grootste verandering in de lay-out van de advertentie is dat de tweede beschrijvingsregel in vele gevallen niet meer vertoond wordt. Men ziet deze regel slechts gedeeltelijk of helemaal niet. In plaats van de tweede beschrijvingsregel zien consumenten extensies, zoals highlight-extensies, local-extensies of sitelinks. In sommige gevallen wordt de tweede beschrijvingsregel wel getoond, maar dat is afhankelijk van de relevantie en verwachte prestaties van de advertentie.

Actie ondernemen
Het is niet noodzakelijk actie te ondernemen op deze verandering. Wel is het belangrijk om op de volgende drie punten te letten:

1. Zorg dat de belangrijkste informatie in de eerste beschrijvingsregel staat.
2. Verhoog de ctr van de advertentie door alle relevantie extensies toe te voegen en te optimaliseren.
3. Niet noodzakelijk, maar wel geadviseerd wanneer het aandeel mobiele bezoekers de moeite waard is: zet specifieke advertenties en extensies in die getarget zijn op mobiel (bijvoorbeeld met de usp ‘achteraf betalen mogelijk’)

Google wil met deze veranderingen meer relevante en nuttige informatie tonen aan bezoekers.

Kimberley Nelis is SEA-manager bij Tribal Internet Marketing.