Coolblue heeft een nieuwe productpagina ontworpen, die de komende weken wordt getest. Er is meer ruimte voor beeld, maar ondertussen oogt de pagina een stuk rustiger, met aanmerkelijk meer witruimte. De meeste productspecificaties zijn naar onderen gezakt.
‘Soms is “elke dag een beetje beter” niet meer genoeg’, refereert Nick Lenten aan een van Coolblue’s adagia. ‘Bij de productpagina was na jarenlang tweaken, veranderen en uitbreiden de houdbaarheid bereikt, vertelden klanten ons. Vervolgens hebben we uitgebreid usability-onderzoek gedaan’, laat hij Twinkle weten, ‘ook op mobiel en tablet’.
A/B-test
Met de uitkomsten van het onderzoek bouwde Coolblue aan een nieuwe productpagina. ‘Het resultaat testen we de komende weken in een A/B-test’, zegt de kersverse chief technology officer (Lenten was directeur tevreden klanten bij Coolblue). ‘Daarna gaan we gewoon weer verder met optimaliseren: elke dag een beetje beter.’
Oud
Hieronder een screenshot van de 'oude' productpagina:
Nieuw
Hieronder ziet u de nieuw ontworpen productpagina:
- Coolblue komt met eigen apps (28 augustus 2014)
- Coolblue optimaliseert webshops voor mobiel (24 september 2013)
Waarom meer witruimte, net of het niet al genoeg pijn aan je ogen doet
weer reclame voor coolblue....
Tuurlijk, elke website is hier dagelijks mee bezig en CoolBlue vindt het nodig om een persbericht uit te sturen met deze "verbetering"? Getuigd meer van een erg late reactie. De vervuiling van de "oude" pagina had allang verdwenen moeten zijn. Niet doen alsof jullie vernieuwend zijn, hiermee tonen jullie aan dat jullie achter de kudde aan hobbelen... jammer en slecht voor de naam.
@Gekke Henkie: voor de duidelijkheid: Coolblue heeft geen persbericht verzonden over de nieuwe productpagina. We zagen het voorbij komen op Twitter en we hebben toen zelf een bericht gemaakt.