Twinkle | Digital Commerce

Walmart zet online in op personalisatie

2017-11-08
180101
  • 1:16

Walmart personaliseert zijn webshop voor consumenten. Zij zien hierdoor bij een bezoek aan onder meer Walmart.com’s homepage ook artikelen die voor hun persoonlijk relevant kunnen zijn, gebaseerd op hun koop- en zoekgeschiedenis.

Walmart volgt met zijn nieuwe feature de voetstappen van grote concurrent Amazon, die in de Verenigde Staten pionierde met personalisatie, aldus de Daily Mail. Het bedrijf baseert de personalisatie op de koop- en zoekgeschiedenis van de consument, zijn locatie en het lokale weer. Aan de hand daarvan verschijnen relevante artikelen op onder meer de homepage, naast het standaard aanbod.

Nieuwe website
Naast de personalisatie maakt Walmart de checkout eenvoudiger door alle informatie voor het afronden van een order op één pagina te tonen in plaats van zes, meldt de Daily Mail. Deze update en de personalisatie maken deel uit van Walmart’s nieuwe website die begin 2015 klaar moet zijn. De nieuwe functies worden de komende maanden gefaseerd uitgerold.

Bijhouden van Amazon
Walmart, met een totaalomzet van 473 miljard dollar in het afgelopen boekjaar dat eindigde op 31 januari 2014 één van de grootste retailketens van de VS, voert net als andere partijen in eigen land een strijd met pure player Amazon. De opbrengsten uit online verkoop zijn echter nog maar ‘een fractie’ van Walmart’s totale omzet, terwijl Amazon online jaarlijks 60,9 miljard dollar boekt, meldt de Daily Mail. Met personalisatie wil Walmart grote stappen zetten om Amazon bij te houden en een sterkere concurrent zijn in e-commerce.