Unilever organiseert eind volgende week een evenement voor ‘hackers’ in Londen. Op uitnodiging krijgen zij toegang tot Re.Hack, ‘Unilever’s first hackathon to reinvent eCommerce’.
De genodigde techneuten op Re.Hack wordt gesuggereerd een slaapzak mee te nemen op 6 en 7 augustus aanstaande, om nog een paar uur slaap te kunnen pakken tussen het sleutelen door. Opdracht: ontwikkel een ‘100 procent origineel’ idee over hoe Unilever de aankoopbeslissingen van consumenten kan beïnvloeden, vóórdat ze op de site van een retailer belanden. Het gaat specifiek om artikelen in personal care.
Consument als vertrekpunt
Het is volgens Marketing Week de eerste keer dat Unilever een zogenoemde hackaton organiseert waarin de consument het vertrekpunt is en waarin externen aan de slag gaan voor de fabrikant. Bij eerdere events waren alleen teams van eigen werknemers en bestaande bureaus betrokken.
Unilever Foundry
Re.Hack is een uitvloeisel van Unilever Foundry, een centraal platform voor innovatieve start-ups die willen samenwerken met de levensmiddelenproducent. Het concern hoopt ondernemers uit de hele wereld aan zich te binden, onder andere op het gebied van e-commerce.
Filosofie
Het aanboren van externe denkkracht en ontwikkelcapaciteit is volgens Keith Weed, hoofd marketing bij Unilever, meer een filosofie dan een project; de manier van werken moet door de hele organisatie van het Brits-Nederlandse concern verweven worden.
Lees ook:
- Big data en omnichannel topprioriteiten voor fabrikanten (25 juli 2014)
- Zalando laat hackers binnen (8 juli 2014)
- Coolblue houdt open huis voor techneuten (23 mei 2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Unilever wil 'e-commerce opnieuw uitvinden'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.