Twinkle | Digital Commerce

Big data en omnichannel topprioriteiten voor fabrikanten

2017-11-08
180101
  • 0:58

Ruim de helft van de fabrikanten voor de consumentenmarkt noemt een omnichannel-strategie van groot of zelfs cruciaal belang voor de bedrijfsvoering. Alleen data-analyse is het komende jaar voor nog meer fabrikanten prioriteit.


Dat blijkt uit een groot onderzoek van KPMG onder een kleine vijfhonderd mondiale beslissers, verzameld in The Consumer Goods Forum. Titel van het rapport: Transforming for the Growth - Consumer Business in the Digital Age.

Digitale wegen
Voor ruim de helft van de fabrikanten, die hun producten traditiegetrouw via de tussenhandel aan de man of brengen, is de oriëntatie op digitale of andere nieuwe wegen een grote prioriteit. Alleen (big) data-analyse is bij nog meer fabrikanten top of mind.

Strategisch belang
Andere aspecten van de bedrijfsvoering, waaronder human resources, de supply chain en expansie, zijn voor minder respondenten van groot of van zeer groot strategisch belang:

U vindt het rapport van KPMG hier (pdf).

Lees ook: