Phone House wil zijn Nederlandse online en offline verkoopactiviteiten verder integreren. Een reorganisatie moet van Phone House een sterkere multichannel retailer maken. Tientallen winkels gaan dicht.
Phone House kondigde vandaag aan dat 50 van zijn 160 winkels ‘samengevoegd, gesloten of afgestoten worden’. Hierdoor vervallen tweehonderd arbeidsplaatsen, waarvan 20 procent op het hoofdkantoor en 80 procent in de fysieke winkels.
Online en offline in evenwicht
‘Als grootste retailketen op het gebied van telecomproducten en -diensten hebben we jaren geleden de opkomst van het online kanaal al serieus genomen’, laat Eric-Jan Doorenbosch, managing director Phone House Netherlands, optekenen in een persbericht. ‘Met het doorvoeren van deze stappen wordt de verhouding tussen offline en online winkelen meer in evenwicht gebracht. Dat er hierdoor arbeidsplaatsen komen te vervallen en winkels samengaan of sluiten is hiervan een pijnlijk, maar logisch gevolg. Een duidelijke focus en efficiency is nodig om onze klanten optimaal te bedienen en te voldoen aan de vraag van vandaag. Momenteel worden er nog steeds winkels geopend als onderdeel van de samenwerking met Media Markt en Saturn. Per saldo sluiten er uiteindelijk vijf winkels.’
Typhone.nl
Naast Phonehouse.nl heeft de nummer 22 van de Twinkle100 in Nederland Typhone.nl voor zijn e-commerce activiteiten. Edgar Hofstee, managing director van Typhone.nl, wordt in de nieuwe Nederlandse tak van de holding als cco verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
The Phone House ambieert multichannel toekomst
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.