Twinkle | Digital Commerce

Net-a-porter opent sportafdeling Net-a-Sporter

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:15

Net-a-porter.com opent op 9 juli een afdeling met sportkleding op zijn site. Daarmee speelt het platform in op de nieuwste sporttrend binnen de modewereld. Op de afdeling verkoopt Net-a-porter straks 37 merken uit 11 sportdisciplines en een after-sports lijn.

Net-a-sporter, zoals de sportafdeling binnen Net-a-porter wordt genoemd, is zes maanden geleden door het modeplatform bedacht. ‘We hebben al een aantal activewear merken in het bestand als Adidas en Nike, maar we willen nu een stap verder gaan door een aparte afdeling voor sportkleding te openen’, zegt Alison Loehnis van Net-a-porter.com tegen The Telegraph.

Groeiende interesse
Volgens Net-a-porter is er groeiende interesse vanuit de consument voor sportkleding en kleding met een sportieve look die na de workout kan worden gedragen. ‘Veel vrouwen gaan na hun balletles of yogaklas direct in dezelfde outfit ontbijten met hun vrienden’, aldus Loehnis. ‘Daarom hebben we ook een après sport-categorie voor kleding na het sporten.’

Exclusieve ontwerpen
Een aantal ontwerpers, als Lisa Marie Fernandez en Zimmermann, hebben al een exclusieve sportkledinglijn ontwikkeld voor Net-a-sporter. Ook worden op het platform straks kledingmerken verkocht die eerder nog niet online aan te schaffen waren, meldt The Telegraph.

Google Glass
Net-a-porter is de eerste online retailer die van Google toestemming heeft gekregen om Google Glass te verkopen. Het gaat daarbij om de collectie gewone brillen (vijf verschillende kleuren) van modeontwerpster en Google-vriendin Diane von Furstenberg en twee zonnebrillen met het DVF-logo.