Duitse klanten van Asos kunnen vanaf nu tot dertig minuten nauwkeurig zien wanneer hun online order wordt geleverd. Daarbij is het mogelijk om tot vijf minuten voor bezorging een levering te wijzigen. DPD Pakketservice verzorgt deze dienst voor Asos.
Asos krijgt op zijn Duitse platform, net als op zijn Britse site, een live tracking tool waarin klanten precies kunnen zien waar hun pakket zich bevindt en hoeveel stops de koerier nog moet maken voor hij arriveert, meldt TextilWirtschaft. Fashionista’s kunnen nog tot vijf minuten voor bezorging van hun order aangeven of deze op een andere datum of tijdstip moet worden aangeboden.
DPD Predict in Nederland
De dienst wordt uitgevoerd door DPD Pakketservice, dat tijdens het congres Logistiek & E-commerce in Houten aankondigde ook in Nederland de tijdvakken voor afleverprognoses te willen verkleinen van drie naar één uur. Met DPD Predict kunnen consumenten tot op het uur nauwkeurig zien wanneer ze hun weborders mogen verwachten. ‘Dit willen we naar vijftien minuten brengen’, vertelde DPD toentertijd over zijn Nederlandse dienstverlening in 2015.
Asos bij Docdata
Asos bouwt zijn webshop steeds verder uit op het Europese vasteland. De Britse pure player heeft met een ‘Euro hub’ zijn intrek genomen bij Docdata in het Duitse Grossbeeren. Vanuit daar wil het bedrijf zijn activiteiten in de regio’s Duitsland, Scandinavië en Frankrijk uitbreiden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Asos maakt bezorgtijd nauwkeuriger voor Duitse klant
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.