Twinkle | Digital Commerce

Amazon maakt hashtag koopkoppeling in Twitter

2017-05-27
180101
  • 1:01

Amerikaanse en Britse klanten van Amazon kunnen nu producten via Twitter aanschaffen. Daarvoor heeft Amazon de hashtag #AmazonCart in het leven geroepen. Wie met deze hashtag reageert op een producttweet van Amazon, krijgt het betreffende artikel direct in zijn winkelmandje op Amazon.com.

Om gebruik te maken van de functie dient de gebruiker ingelogd te zijn bij Twitter én Amazon, meldt The Wall Street Journal. De hashtag #AmazonCart - voor Britse klanten #AmazonBasket - legt de connectie tussen de producttweet en het winkelaccount.

Op voorraad
Het product kan niet direct op Twitter gekocht worden, het artikel wordt in het account van Amazon opgeslagen om later op Amazon.com aan te schaffen. De gebruiker ontvangt een e-mail en een tweet van Amazon als het product aan de winkelmand is toegevoegd, om aan te geven of het item op voorraad is of niet.

Geen omzet
Twitter ontvangt geen deel van de omzet die Amazon uit de tweets genereert. Het bedrijf kondigde vorig jaar reeds aan dat retailers producten zouden kunnen gaan slijten via Twitter. Amazon werd toen al genoemd als mogelijke participant.