Als eerste optie op de menubalk van Zalando.nl is een ‘Fashion Memo’ geposteerd. De nummer 3 van de Twinkle100 wijst shoppers sinds kort prominent op nieuwe binnengekomen artikelen, outfits van de week en nieuws uit modeland. Daarmee zet Zalando nadrukkelijk in op inspiratie.
De inspiratietab werd even voor het weekend toegevoegd aan Zalando.nl. Eerder al werd de button op dezelfde plek geplaatst in de menubalken van onder andere de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse site van Zalando (daar ‘News & Style’ genoemd) en op Zalando.fr (‘Notes de Style’).
Voor vrouwen en mannen
Wie met zijn muis over ‘Fashion Memo’ beweegt, krijgt het volgende menu te zien, waarbij inspiratie voor vrouwen is gescheiden van die voor mannen:
App
Zalando lanceerde eerder dit jaar een universele mobiele applicatie, waarin onder andere het inspiratieve eigen magazine van de pure player is te lezen. Nederlandse shoppers moeten het overigens nog altijd zonder Zalando-app stellen.
Groei
Zalando, dat de productcategorie ‘wonen’ inmiddels uit zijn menubalk heeft geschrapt, boekte afgelopen jaar 52 procent meer omzet dan in 2012. De groei gaat gepaard met terugkerende berichten over de slechte arbeidsomstandigheden bij het bedrijf.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando introduceert ‘Fashion Memo’ op Nederlandse site
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.