Audax Publishing heeft samen met Hoteldeal Nederland de site Tessatravel.nl gelanceerd. Het marketingbereik van de uitgever is gekoppeld aan het aanbod van Hoteldeal. Eerder dit jaar stapte Audax al in de online verkoop van budgetmode.
Tessatravel.nl draait op het technische platform en de inkooporganisatie van Hoteldeal Nederland, eigenaar van Hoteldeal.nl en andere sites als Cheap.nl. De reisaanbieder probeert extra klanten te werven door de samenwerking met Audax Publishing. Met TessaTravel wordt gericht 'op de lezeressen van Vriendin, Santé en de andere Audax-titels’.
Ook zelfstandig reismerk
TessaTravel moet volgens de initiatiefnemers ook als zelfstandig merk een doelgroep aan zich binden. Op de site zijn korte reizen en dagtrips te boeken, waardoor TessaTravel concurreert met onder andere TravelBird (interview) en het hier onlangs gelanceerde Just Away. Wie boekt op Tessatravel.nl sluit formeel een reisovereenkomst met HotelDeal Nederland, dat optreedt als reisbureau en dat op eigen naam en voor eigen rekening reisonderdelen inkoopt bij derden.
Audax en e-commerce
Begin dit jaar startte Audax Publishing het affiliateplatform Mooinietduur.nl, dat is gekoppeld aan damesblad Vriendin. Op de site worden alleen kledingitems, accessoires, schoenen en lingerie van onder de honderd euro aangeboden. Uit de persverklaring van het uitgeefbedrijf over de nieuwe samenwerking valt op te maken dat (betrokkenheid bij) meer online verkoopactiviteiten verwacht mag worden; ‘Voor Audax Publishing is Tessatravel.nl, na de introductie van het modeplatform Mooinietduur.nl, een volgende stap in de verbreding van de activiteiten richting e-commerce.’
AKO
Binnen Audax is al langer ervaring met e-commerce aanwezig; boekhandelsketen AKO, in 2012 onderscheiden met een Thuiswinkel Award, behoort tot de retailtak van het Nederlandse concern.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Audax zet nieuwe stap in e-commerce met reissite
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.