Twinkle | Digital Commerce

Run2Day start met cross-channel verkoop

2017-11-09
180101
  • 1:04

Run2Day heeft zijn webshop gekoppeld aan zijn 25 fysieke franchisewinkels in Nederland. De hardloopspecialist wil met zijn nieuwe cross-channel strategie het advies over schoenen en kleding ook online aan consumenten bieden.

In de webshop van Run2Day zijn alle hardloopschoenen, -kleding en -accessoires uit de fysieke winkels te koop. Deze producten worden vergezeld door informatie over kledingkeuze, voeding- en dranktips, nieuws over hardloopevenementen en trainingsschema’s voor de beginnende tot gevorderde loper.

Hardloopschoenwijzer
Een apart onderdeel binnen de site is de hardloopschoenenwijzer. Hierin kunnen consumenten binnen zes stappen zien welke schoenen passen bij hun gewicht, manier van lopen en voetafdruk. Om meer informatie te verkrijgen over bijvoorbeeld schoenen en kleding is het voor klanten tevens online mogelijk om een adviesafspraak te maken in één van de fysieke vestigingen.

Gratis retourneren
De online bestelde producten kunnen in de winkels worden afgehaald en gratis worden geretourneerd. Run2Day maakt gebruik van een loyaltysysteem waarbij klanten zowel offline als online punten kunnen sparen.

Aanbiedingen
Run2Day lanceerde in 2010 al een webshop waarin slechts vijftig artikelen te koop waren. Om koopjesjagers aan zich te binden communiceerde de keten vooral aanbiedingen online, van producten die niet (meer) in de winkel te koop waren.