Run2Day, een retailketen die zich richt op hardlopers, heeft een webshop gelanceerd met een kleine vijftig artikelen. De shop moet geen concurrent worden van de 21 fysieke winkels. ‘Maar we willen ons de kaas ook niet van het brood laten eten’, zegt Sales Director Klaas Koster van de formule.
Koster constateert dat een deel van de markt naar het internet is verschoven en het zou zonde zijn als Run2Day aan de zijlijn zou blijven toekijken: ‘Het idee voor de webshop was er al een jaar of vier, maar toen leefde toch vooral de angst dat we met onze eigen winkels zouden concurreren. Inmiddels is wel duidelijk dat er hardlopers zijn die weten wat ze willen hebben en online kopen. Feitelijk hebben wij, met de service in onze winkels, ook aan hen wat extra’s te bieden.’
Koopjesjagers
Om koopjesjagers aan zich te binden communiceert Shop2Day vooral aanbiedingen online, van producten die niet (meer) in de winkel te koop zijn. Het assortiment zal de komende periode worden uitgebreid met een selectie artikelen uit actuele collecties, die tegen dezelfde prijs worden aangeboden als in de winkel. ‘Waarbij we adviseren om de producten toch in bij de fysieke winkelier te kopen’, aldus Koster.
Postcodetoekenning
De omzet die via Run2day.nl wordt geboekt komt ten goede aan de winkeluitbater het dichtst bij de woonplaats van de shopper. De franchisenemers gaven uiteindelijk hun akkoord op de postcodetoekenning. Koster: ‘De artikelen uit de webshop worden beleverd vanuit een centraal magazijn in Utrecht. Ook eventuele retouren gaan daar naartoe. Daar heeft de winkelier dus verder geen omkijken naar.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Run2Day lanceert webshop met beperkt assortiment
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.