Twinkle | Digital Commerce

Moederbedrijf Pabo.nl ziet e-commerce aandeel flink groeien

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:28

Beate Uhse Group, het moederbedrijf van het Nederlandse Pabo.nl, zag het e-commerce aandeel in zijn verkoopactiviteiten op afstand groeien van 74 procent in 2012 naar 84 procent eind vorig jaar. Ook boekte het bedrijf voor het eerst in zes jaar weer een nettowinst voor belasting.

De omzet van Beate Uhse Group kwam uit op 142 miljoen euro. Dat is iets minder dan in 2012, toen het bedrag uitkwam op 144,3 miljoen euro. Het concern meldt in een persbericht dat het vorig jaar een nettowinst voor belastingen heeft geboekt van 1,3 miljoen euro. In 2012 was het nettoverlies voor belastingen nog 0,4 miljoen euro. De inkomsten uit verkoop op afstand stegen van 59,2 miljoen euro in 2012 naar 60,5 miljoen euro in 2013.

Fysieke winkels
Naast postorder en de handel via internet verkoopt Beate Uhse Group ook in 151 fysieke winkels in negen Europese landen. In Nederland is de holding onder andere aanwezig met 32 winkels van Christine Le Duc.

Herpositionering Pabo.nl
Voor 2014 ambieert het bedrijf om in totaal tussen de 145 miljoen en 150 miljoen euro om te zetten. Beate Uhse Group denkt dat dit jaar de gevolgen van de herpositionering van onder andere Pabo.nl te zien zullen zijn. De nummer 70 van de Twinkle100 kreeg begin dit jaar een volledig nieuwe website, waarop de nadruk ligt op vrouwelijke klanten. Ook is er een flagship store van Pabo geopend in Amsterdam.

Pabo met Viva
Pabo ging onlangs een samenwerking aan met Viva voor de verkoop van erotische artikelen. De vrouwensite heeft een ‘webshop in een webshop’ op Pabo.nl geopend waarin door Viva-lezeressen geselecteerde kleding en accessoires worden gemerkt met een Viva Likes-label.