Twinkle | Digital Commerce

Viva verkoopt erotische artikelen op Pabo.nl

2017-05-27
180101
  • 1:11

Viva verkoopt indirect erotische artikelen via de e-commerce site Pabo.nl. Daartoe openden de partijen een ‘webshop in een webshop’ waarin door Viva-lezeressen geselecteerde kleding en accessoires worden gemerkt met een Viva Likes-label.

Op Pabo.nl/viva staan 103 Pabo-artikelen die volgens de site door Viva-lezeressen als ‘favoriet’ zijn bestempeld. ‘Van spannende speeltjes en andere erotische artikelen tot stijlvolle lingerie (in alle beha-maten) en zwarte jurkjes’, meldt de nummer 70 van de Twinkle100 in een persbericht. Ter introductie ontvangen bezoekers van de site 20 procent korting op een aantal producten.

Erotische omgeving
‘Het Viva Likes-assortiment is een initiatief van Tamira van Roeyen, marketingmanager VIVA, en mijzelf’, vertelt Merel Braakman, manager performance commerce bij Sanoma. ‘Wij zagen een kans om een erotische omgeving voor vrouwen uit te rollen binnen het totale merk Viva. Voor Pabo kwam dit plan exact op het juiste moment, omdat zij hun strategie hebben aangepast en een nieuwe focus hebben op de jonge, zelfstandige vrouw.’

Andere magazines
Vrouwenmagazine Viva ontvangt een percentage van de omzet die voortkomt uit de verkoop van de Viva Likes-producten. Pabo laat weten in de toekomst ook open te staan voor samenwerkingen met andere Sanoma-bladen. ‘Als het assortiment van Viva goed gaat lopen, dan zouden we ook andere magazines kunnen benaderen die in onze doelgroep liggen. Noem bijvoorbeeld een Flair’, zegt een woordvoerster van Pabo.