Twinkle | Digital Commerce

Nielsen: 'Babyboomers massaal web op voor boodschappen'

2017-11-08
180101
  • 1:00

De naoorlogse generatie consumenten zal steeds vaker het web opgaan om levensmiddelen in te kopen naar hun behoefte. Die conclusie trekt bureau Nielsen na een wereldwijd onderzoek. De resultaten zijn vervat in een rapport met de titel: ’The age gap’.

De toegankelijkheid van winkels en de verpakkingen van fabrikanten laten niet zelden te wensen over voor oudere consumenten, constateert Nielsen.

Volgens het bureau zullen met name de tech-savvy babyboomers hun heil online gaan zoeken. ‘Hoewel het gemak van online shoppen de tripjes naar de supermarkt op korte termijn waarschijnlijk niet overbodig zal maken, worden op het digitale vlak significante stappen gezet.’ Nielsen voorziet een 'digital boom to grocery shopping'.

Liever afhalen dan bezorgen
Nielsen becijferde dat een kleine meerderheid van de respondenten uit zijn online onderzoek (daarmee per definitie internetgebruikers) boodschappen graag zou laten bezorgen. Click & collect is populairder: vier op de vijf respondenten zou boodschappen graag oppikken als daartoe de gelegenheid zou bestaan.

Global aging
U kunt het rapport over global aging downloaden op de website van Nielsen.