Twinkle | Digital Commerce

RTL 7 verkoopt scheermesjes online

2017-11-11
180101
  • 1:28

RTL 7 is een samenwerking aangegaan met Slimscheren.nl voor de online verkoop van scheermesjes. Mannen kunnen op RTL7scheerbox.nl een abonnement nemen op hun favoriete scheermerk. ‘Nooit meer zelf naar de supermarkt.’

De scheerbox is bedoeld voor mannen die graag gemakkelijker en goedkoper aan hun scheermesjes komen, zo staat op de website van de abonnementsdienst geschreven. ‘Onze leden ontvangen periodiek nieuwe pakjes scheermesjes, zonder verdere moeite. Daarnaast zorgen we goed voor onze leden: bij elke zending ontvang je samples van verschillende topmerken die we zelf ook het delen waard vinden. Helemaal gratis.’

Extra inkomsten
‘RTL 7 werkt samen met Slimscheren.nl, omdat de zender volgens de wet op tv maar beperkte commerciële mogelijkheden heeft’, zegt een woordvoerder van Slimscheren.nl tegen Twinkle. ‘Door online een samenwerking met ons aan te gaan kan RTL via de scheermesjes extra inkomsten verwerven. RTL doet dat bijvoorbeeld ook met online datingbureau Pepper. Dit is een model dat nog niet veel wordt gebruikt in Europa.’

Terughoudend
Mannen kunnen uit diverse scheerabonnementen kiezen, variërend van elke maand tot elk halfjaar. Ook kunnen zij eenmalig een scheerbox aanschaffen. Elke box bevat vier mesjes. ‘We zien dat mensen eerst wat terughoudend zijn in het aangaan van een abonnement’, zegt de woordvoerder. ‘Meestal bestellen zij daarom eerst eenmalig een box, waarna zij vaak toch een abonnement aangaan, omdat het thuis ontvangen van scheermesjes ze bevalt.’  De scheerboxen worden met PostNL gratis verzonden naar de abonnees. De eerste levering wordt betaald met iDeal of overboeking, daarna betalen leden via automatische incasso.

Deel omzet voor promotie
Slimscheren.nl, dat vorige zomer concurrent Scheerplan overnam, betaalt in ruil voor de promotie op RTL 7 een deel van de Scheerbox-omzet aan de tv-zender. De eerste resultaten van de dienst zijn volgens de woordvoerder 'goed' te noemen.