Twinkle | Digital Commerce

Macy’s rolt click & collect uit en test same day delivery

2017-11-08
180101
  • 1:25

Macy’s rolt deze lente click & collect uit naar al zijn 675 warenhuizen. Daarnaast test de Amerikaanse retailketen same day delivery in zijn thuisland en wordt het personeel klaargestoomd voor de nieuwe omnichannel strategie.

Macy’s, een van Amerika's grootste warenhuisketens, wil in 2014 een echte omnichannel retailer worden door het voor klanten onder andere mogelijk te maken om online bestelde producten in de fysieke winkels af te halen. Het bedrijf testte de optie al in tien warenhuizen in de regio Washington. In de 37 'standaard' Bloomingdale’s-winkels, onderdeel van Macy’s, is de click & collect mogelijkheid al enige tijd beschikbaar voor kopers op Bloomingdales.com.

Same day
De click & collect optie maakt de weg vrij voor same day delivery, aldus Karen M. Hoguet, chief financial officer bij Macy’s. ‘Omdat we nu de middelen hebben om precies te kunnen zien in welke fysieke winkel een product beschikbaar is. En als er een stenen vestiging in de buurt van de klant is, kunnen we het artikel eenvoudiger nog dezelfde dag leveren.’

Multichannel personeel
De fysieke warenhuizen zijn voor Macy’s even belangrijk als de online winkels. Het personeel heeft kennis van de activiteiten in zowel de offline als de online winkel doordat Macy’s werknemers rouleert binnen het bedrijf. Hoguet: ‘We bewegen mensen rond zodat zij ervaring hebben in beide werelden en daardoor de verschillende kanalen één geheel worden.’

Omzet
Macy’s noteerde in het afgelopen boekjaar, eindigend op 1 februari 2014, een netto omzet van 27,9 miljard dollar. Dit is een lichte stijging van 0,9 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De winst groeide met 11,3 procent tot 1,5 miljard dollar.