Ahold heeft een digitaal innovatiecentrum geopend in Chicago om zijn e-commerce groei te bevorderen. De nummer 1 van de Twinkle100 wil daarmee talentvolle medewerkers aan zich binden. Het centrum draagt de naam Peapod Propulsion Labs, naar de Amerikaanse websupermarkt van Ahold.
In navolging van onder andere Walmart, Staples en Target heeft nu ook Ahold een ‘e-commerce lab’ in de Verenigde Staten. Jan van Dam, die aan het hoofd staat van de Amerikaanse e-commerce activiteiten van Ahold, verklaart dat er flinke competitie bestaat in het aantrekken van online talent. ‘Wij willen dat talent aantrekken om onze ambitieuze groeiplannen kracht bij te zetten.’
Afhaalpunten
Ahold wil zijn e-commerce omzet tussen 2011 en 2016 verdrievoudigen. Dat streven leidde in ons land onder andere tot de acquisitie van Bol.com, uitbreiding van het online assortiment en de bouw van afhaalpunten. In de VS schieten de pickup points als paddenstoelen uit de grond: de teller staat inmiddels op 120 afhaalpunten, onder de vlag van verschillende Ahold-formules, tegenover 8 een jaar geleden.
Omnichannel
Dick Boer, de ceo van Ahold, zei onlangs dat digitalisering 'nu pas echt vat op foodretail’ begint te krijgen. De topman verwacht dat Nederlanders hun boodschappen in 2020 ‘omnichannel' zullen doen. Dan wisselen consumenten moeiteloos tussen fysieke, mobiele en andere online kanalen. Het boodschappenlijstje vervult een sleutelrol.
Appie
Om digitale grenzen te slechten heeft Albert Heijn inmiddels besloten om zijn webwinkels te sluiten en zich volledig te concentreren op bestelapplicatie Appie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ahold opent e-commerce laboratorium
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.