Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn verdubbelt assortiment Ah.nl

2017-11-08
180101
  • 1:05

Albert Heijn heeft het assortiment van Ah.nl zo goed als verdubbeld, tot ruim zeventienduizend producten. Sinds afgelopen vrijdag zijn circa negenduizend extra artikelen online te koop bij de Zaanse supermarktketen.


Woordvoerster Anoesjka Aspeslagh bevestigt aan Twinkle berichtgeving daarover van de Levensmiddelenkrant. Albert Heijn is bezig zijn aanbod in stappen op te schalen en zal klanten daar aan het eind van dat proces over informeren.

Van wijksuper naar XL
Albert Heijn maakte afgelopen najaar, bij de opening van zijn eerste Pick Up Point, al kenbaar het online assortiment fors uit te willen breiden. Met zo’n achtduizend producten kwam het aanbod van Ah.nl tot vorige week overeen met dat van een wijksupermarkt. Het moet, vertelde algemeen directeur Sander van der Laan in Heemstede, uiteindelijk naar het niveau van een Albert Heijn XL met maximaal 25.000 producten. Zo bezien is de supermarktketen nu ruim op de helft met toevoegen.

Groter bezorggebied
Ahold, de nummer 3 van de Twinkle100, investeert in afhaalpunten voor boodschappen en werkt ondertussen aan de uitbreiding van AH's bezorggebied. De ingebruikname van een nieuw Home Shop Center in Almere opende de deur voor nieuwe webshoppers; Albert Heijn belevert op dit moment potentieel 67 procent van de Nederlandse huishoudens, aldus Aspeslagh.