Twinkle | Digital Commerce

Target toont populairste producten in eigen ‘awesome shop’

2017-05-27
180101
  • 1:27

Target heeft een nieuwe shopomgeving gecreëerd waarin zijn populairste producten in een lijst worden getoond en direct gekocht kunnen worden. De Target Awesome Shop is gekoppeld aan de retailer’s webshop en Pinterest-pagina.

Het idee achter de shop was een gecurateerde experience te ontwerpen waaraan ook de data van producten op Target.com gekoppeld kunnen worden, meldt Techcrunch. Hoewel Target met 45 borden al zeer actief is op Pinterest, miste het retailbedrijf de mogelijkheid om zijn populairste items op een rij te zetten.

Cool stuff
In de Target Awesome Shop staan de artikelen die het meest gepind zijn op Target’s Pinterest-pagina en de hoogste reviews hebben op Target.com. Momenteel vallen volgens de retailer meer dan duizend producten in de categorie ‘cool stuff everyone’s talking about’.

Door op een artikel te klikken krijgt de consument te zien hoeveel reviews er over een item zijn geschreven, hoeveel sterren het product krijgt en hoe vaak het artikel is gepind op Pinterest. Het product kan op Target.com worden gekocht.

Pinterest belangrijkste medium
Pinterest is voor retailers het belangrijkste sociale medium geworden, zo blijkt uit onderzoek van Gigya, een bedrijf dat oplossingen in huis heeft voor social customer management. Het netwerk tekent voor 44 procent van het verkeer dat webwinkeliers danken aan social shares. Facebook (37 procent) en Twitter (12 procent) volgen op de tweede en derde plaats.

Waarde van een pin
Ook is de waarde van een pin de afgelopen jaren sterk gestegen. Volgens onderzoek van marketingbureau Piqora genereert elke pin momenteel gemiddeld 78 dollarcent (58 eurocent) in verkoop. Dat is 25 procent meer dan de waarde van een pin eind vorig jaar. Dat komt mede doordat pins maanden na plaatsing nog voor traffic en verkoop zorgen.