Twinkle | Digital Commerce

‘Pinterest levert webwinkeliers meeste sociaal verkeer op’

2017-05-27
225224
  • 0:50

Pinterest tekent voor 44 procent van het verkeer dat webwinkeliers danken aan social shares. Daarmee is het digitale prikbord belangrijker voor online retailers dan Facebook (37 procent) en Twitter (12 procent).


De mondiale cijfers komen uit een onderzoek van Gigya, een bedrijf dat oplossingen in huis heeft voor social customer management. Pinterest, Facebook en Twitter zijn samen goed voor 93 procent van al het sociale verkeer naar e-commerce sites. Google+ tekent voor 3 procent, alle andere toepassingen samen voor 4 procent:

Het belang van Pinterest blijkt voor online verkopers groter dan voor bijvoorbeeld mediabedrijven, merksites, reissites en educatieve sites. In al deze categorieën is Facebook het dominante deelplatform, waardoor het volgende globale gemiddelde ontstaat:

 

De data van Gigya zijn volgens het bedrijf zelf afkomstig van honderdduizenden sites en apps.

Lees ook: ‘Pinterest-shopper besteedt met afstand het meest’ (12-9-2012)