Twinkle | Digital Commerce

Decathlon pioniert met pop-up afhaalpunt

2017-11-11
180101
  • 1:13

Decathlon heeft een pop-up store geopend in het Woluwe Shopping Center bij Brussel. De tijdelijke locatie doet onder andere dienst als gratis afhaalpunt voor webshoppers uit de Belgische hoofdstad.


Decathlon beschikt over vijftien winkels in België, maar daarvan bevindt zich er geen in of bij Brussel. Ten oosten van die stad, in Sint-Lambrechts-Woluwe, is de sportartikelenverkoper tot eind dit jaar toch fysiek te bezoeken.

Met de pop up store in het Woluwe Shopping Center wil Decathlon voorbijgangers wijzen op zijn assortiment en informeren over zijn webwinkel. Ook bestaat de mogelijkheid om met hulp van medewerkers ter plaatse direct uit het online assortiment te bestellen:

Click & collect
Webshoppers uit de buurt kunnen orders nog een kleine twee weken kosteloos oppikken bij het afhaalpunt. Anders dan in ons land biedt Decathlon zo’n gratis click & collect service in al zijn Belgische vestigingen. Ook kunnen onze zuiderburen orders vanaf 70 euro kosteloos oppikken bij een netwerk van honderden andere afhaalpunten.

Unique selling point
Levering à la carte’ is in België een unique selling point van Decathlon, dit jaar onder meer onderscheiden met een Webshop Award Belgium in de categorie sport. De Franse formule opende pas dit voorjaar een webwinkel voor de Nederlandse markt, waarin Decathlon met drie fysieke winkels (Amsterdam, Kerkrade en Best) actief is.

Decathlon is onderdeel van de in 2008 opgerichte Oxylane Group, die ook de huismerken van de keten produceert.