‘De belangrijkste drijfveren om zaken online te kopen zijn gemak en gewin’, concludeert Capgemini op basis van onderzoek onder Nederlandse consumenten. Bezorging aan huis wordt het vaakst genoemd als reden om online te kopen.
Bezorging blijkt het Leitmotiv voor de online aankoop van boodschappen, drogisterijartikelen, doe-het-zelfproducten en woonwinkels. Voor de aankoop van kleding wegen de 24 uurs beschikbaarheid zwaarder dan, en de tijdbesparing net zo zwaar als de bezorging aan huis.
Capgemini heeft de resultaten voor de verschillende winkeltypen gebundeld in onderstaande tabel (klik voor de vergroting):
Capgemini gaat in zijn rapport Trends in Retail 2013-2014 uitgebreider in op de perspectieven van de genoemde retailbranches. Behalve naar online en andere technologische ontwikkelingen gaat de aandacht uit naar security en privacy, financiën, de supply chain en duurzaamheid.
U kunt het rapport downloaden via onderstaande link.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Thuisbezorging drijft klant online’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.