Google is een samenwerking aangegaan met modeontwerpster Diane von Furstenberg om een e-commerce optie te testen in zijn Google+ Hangout. Afgelopen donderdag presenteerde Von Furstenberg in een Hangout-video haar nieuwe herfstcollectie, waarvan de kledingstukken en schoeisel direct gekocht konden worden door consumenten.
Von Furstenberg gaf in de Google+ Hangout een videopresentatie van een uur en beantwoorde ondertussen vragen van (van tevoren gescreende) kijkers. Fashionista’s konden tijdens de presentatie ‘Hang out with DVF’ de kleding, schoenen en accessoires uit de herfstcollectie direct online bestellen via een scherm aan de rechterkant van de video. Ook nu is dit nog mogelijk.
Direct kopen
Door op de kleding in het rechterscherm te klikken, komt de consument uit in een voor Diane von Furstenberg gereserveerde Google Shopping-omgeving. Vanuit daar kunnen de producten worden opgeslagen op de wishlist van de gebruiker in Google Shopping of direct worden aangeschaft in de webshop van Von Furstenberg. Waarom Google deze omweg naar de webshop van de modeonterpster maakt, is onduidelijk.
Case study
Google nam Diane von Furstenberg in de armen om zijn Google+ Hangout te promoten, stelt Brandchannel. Dankzij de videopresentatie van Von Furstenberg en de e-commerce koppeling aan de rechterkant van het scherm laat Google zien wat de mogelijkheden zijn in de Google+ Hangout. Wat dat betreft is von Furstenberg een goede case study voor Google, schrijft Mashable.
Aandacht
Wat de samenwerking omzettechnisch heeft opgeleverd voor beide partijen, is onbekend. Wel konden zowel Von Furstenberg als Google rekenen op een grote hoeveelheid exposure. Zo is de aankondigingsvideo van het event, een week voor de Hangout-presentatie, tot nu toe door 2,3 miljoen mensen bekeken op Youtube. De volgende modeontwerpster voor een videopresentatie wordt Rebecca Minkoff, die overmorgen live verslag zal doen van haar wintercollectie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google test met modeontwerper e-commerce in Hangout
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.