Twinkle | Digital Commerce

Target test subscription commerce programma in VS

2017-05-27
180101
  • 1:16

Target heeft de aanval op Amazon geopend op het gebied van subscription commerce. De Amerikaanse retailketen test voor het eerst zijn Target Subscriptions, te beginnen met de categorie babyspullen in zijn webshop.

Target geeft aan dat het gaat om een pilot van zijn subscription commerce-model. Consumenten kunnen zich nu via de webshop van het bedrijf aanmelden voor een abonnement op diverse soorten babyspullen als luiers, babydoekjes en andere benodigdheden.

Zij krijgen de gewenste producten dan elke twaalf weken gratis geleverd aan huis. Tien dagen voor de levering van de bestelling krijgen ouders nog de kans om hun abonnement te wijzigen. Zij ontvangen dan een reminder van Target via e-mail. Momenteel zijn er zo’n 150 producten beschikbaar voor de subscription service, meldt Techcrunch.com. Klanten kunnen de producten afrekenen met creditcard of de Target card.

Diapers.com
Target’s nieuwe subscription commerce-model concurreert met het soortgelijke systeem van Amazon, het Subscribe and Save-programma. Amazon is al verder in het abonnementsmodel en heeft al meerdere productcategorieën en eigen webshops (van het in 2010 overgenomen Quidsi) aan het programma verbonden. De subscription-dienst voor babyspullen heeft Amazon gekoppeld aan de aparte shop Diapers.com.

Andere productcategorieën
Target wil volgens Techcrunch.com niet laten weten of de proef wordt voortgezet in andere productcategorieën binnen de webshop van de retailketen. Het bedrijf testte het subscription-model voor babyartikelen eerder onder zijn eigen werknemers. Aan de hand van de resultaten van de huidige pilot zal de keten besluiten of het programma in de toekomst wordt voortgezet.