Twinkle | Digital Commerce

Pinterest mailt gebruikers bij uitverkoop

2017-05-27
180101
  • 1:02

Pinterest gaat gebruikers die een product hebben gepind e-mails sturen als de prijs van het artikel is gewijzigd. Het is een nieuwe stap van Pinterest die interessant kan zijn voor online retailers. Amazon heeft ondertussen een eigen digitaal prikbord  gelanceerd.

Pinterest voerde dit voorjaar al een upgrade door, waarna webwinkeliers extra informatie aan productafbeeldingen konden toevoegen zoals prijs- en voorraadinfo. De update maakte het ook mogelijk voor consumenten om productpins op te slaan in hun newsfeed en daarin gerelateerde pins te ontvangen.

Alerts
Sinds gisteren kunnen Pinterest-gebruikers niet alleen actuele prijsinformatie van participerende retailers zien op Pinterest, maar ook op de hoogte blijven van prijswijzigingen. De alerts worden per e-mail (voorbeeld via Mashable) verzonden. Een ander Amerikaans bedrijf, Lyst, introduceerde een jaar geleden al een soortgelijk systeem met prijsnotificaties voor Pinterest.

Amazon Collections
Pinterest biedt aldus steeds meer mogelijkheden op het gebied van shopping, zonder dat het overigens zelf verkoopcommissie overhoudt. Amazon heeft gisteren een ‘look-a-like Pinterest knockoff’ geïntroduceerd, aldus Business Insider. Collections, zoals de dienst heet, drijft net als Pinterest voornamelijk op de combinatie van beeld en sociale interactie.