Twinkle | Digital Commerce

Nespresso eerste klant van alliantie Hybris en Accenture

2017-05-27
180101
  • 1:13

Adviesbureau Accenture heeft een pact gesloten met Hybris om zijn expertise op het gebied van marketing en klantenservice te combineren met de e-commerce software van Hybris. Nespresso, de nummer 19 van de Twinkle100, is de eerste grote klant.


Hybris en Accenture gaan klanten een centraal systeem bieden voor technologie en implementatie. Nestlé zal het systeem gebruiken om de koffie- en espressomachines van Nespresso te slijten, hebben de bedrijven bekend gemaakt. Een cross-channelbenadering van klanten – online, mobiel en instore – staat daarbij centraal.

Nieuw platform Nespresso
Nespresso, dat al klant was van Hybris, wordt met een nieuw verkoopplatform actief in 41 landen. De inbreng van Accenture moet ertoe leiden dat de klantervaring niet alleen consistent is in de verschillende kanalen, maar ook onafhankelijk is van de plek waar de klant zich bevindt; overal ter wereld moet dezelfde mate van lokalisatie en personalisatie beschikbaar komen.

B2b en b2c
Hybris en Accenture mikken samen op retailers, fabrikanten, leveranciers, telecom- en mediabedrijven, maar ook op de software- en gaming-industrie. De focus van de gezamenlijke marktbenadering ligt niet alleen op verkoop aan consumenten (b2c), maar ook op die aan bedrijven (b2b).

Overnames
Hybris en Accenture waren nog niet zo lang geleden onderwerp van overnamenieuws. Eind vorige week werd de overname van Hybris door business software gigant SAP definitief, twee weken eerder werd Accenture's acquisitie van e-commerce dienstverlener Acquity afgerond.