Het aandeel van tablets en smartphones binnen de Nederlandse online consumentenbestedingen blijft flink groeien, afgaande op cijfers van Zanox. Afgelopen mei was één op de zeven euro’s te danken aan transacties op mobiele devices.
Dat vertelde Thomas Joosten van Zanox vanmiddag op a4uexpo Europe 2013 in Amsterdam. Het aandeel van m-commerce lag in het laatste kwartaal van afgelopen jaar nog op 9,1 procent, wat weer 419 procent meer was dan het aandeel een jaar eerder (Q4 van 2011). Daarmee groeide m-commerce in geen van Zanox' markten zo hard als in de Nederlandse.
Cross-platform tracking
Joosten, sinds 1 februari CEO van Zanox, vertelde dat door de razendsnelle opmars van mobiel de wereld van affiliate adverteerders en publishers verandert. ‘We waren nog volop aan het discussiëren over conversieattributie en voordat we daar uit waren stond cross-platform tracking voor de deur.’
Mobiele uitdagingen voor publishers
Joosten ging vanmiddag onder meer in op het belang van specifieke mobiele landingspagina’s en op uitdagingen in het monitoren van verkeer via e-mails: ‘Mails worden tegenwoordig massaal op mobiel gechecked. Een belangrijk thema voor publishers is onder meer hoe en tegen welke vergoeding ze lezers van nieuwsbrieven naar apps van adverteerders kunnen sturen.’
Zie ook: iPad domineert Europese m-commerce
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zanox: 14 procent Nederlandse online bestedingen op mobiel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.