Twinkle | Digital Commerce

TradeTracker claimt primeur conversie-attributiemodel

2017-07-26
35501997

Het belonen van meerdere kanalen waaruit de customer journey van webwinkelklanten bestaat, kan bij het nieuwe Real Attribution-model van TradeTracker in één transactie. Het bedrijf zegt daarmee het eerste en enige netwerk in de affiliate marketing-branche te zijn, waar affiliates tot dusver alleen  op basis van de laatste click beloond worden.

Real Attribution biedt retailers de mogelijkheid diverse kanalen waaruit de customer journey van hun klant bestond, in één betaling te belonen. Daarbij kunnen ze zelf kiezen hoe die beloning onder de kanalen verdeeld wordt.

Model naar keuze
Het systeem bestaat uit vijf modellen: beloning van het eerste touchpoint, het laatste, lineaire verdeling, een position based model en een gepersonaliseerd model. Welk model een retailer kiest, hangt samen met de aard van het gemiddelde besluitvormingsproces van zijn klant en het type publishers waaruit de meeste conversie volgt.

Ondergeschoven publishers bereiken
'Aan publishers commissie toekennen op basis van toegevoegde waarde is een revolutie in onze branche,' verklaart TradeTracker.com's ceo Paul van Doorn. 'Dit verandert de manier waarop affiliate marketing bedreven wordt en opent deuren voor de meerderheid van de publishers waar nu niet naar wordt omgekeken.'

Lees ook: 'Conversie-attributie: een pragmatische aanpak in acht stappen' (Twinkle 8-2014)