Zalando ontvangt één op de vijf Duitse bezoekers op mobiele apparaten, laat productmanager Carsten Ernst weten. Op de thuismarkt is de Zalando app inmiddels meer dan een miljoen keer gedownload. Nederlandse klanten moeten nog altijd wachten op apps van Zalando.
‘A pretty cool milestone’. Zo bestempelt Carsten Ernst de miljoen donwloads van de Zalando-app in een blog-posting. De app werd zeven maanden geleden gelanceerd voor Apple’s iOs en drie maanden geleden verschen ‘ie in de Google Play Store, althans in Duitsland. Ernst laat weten dat twee op de drie downloads tot nu toe bestemd was voor iPhones en een derde voor smartphones die draaien op Android. Hij wijst op cijfers van comScore, waaruit zou volgen dat op 1 op de 25 smartphones in Duitsland inmiddels een Zalando-app is geïnstalleerd.
Nieuwe apps ophanden
Volgens Ernst is er reden voor klanten om uit te kijken naar een nieuwe generatie mobiele apps die wordt gelanceerd. Binnen enkele dagen al komen de apps met verschillende nog onbekende nieuwe toepassingen beschikbaar in zowel iOS als Android. ‘Daarnaast werken we aan een project dat zeer interessant zal blijken voor onze iPad-gebruikers’, belooft Ernst. ‘We zijn ook van plan om onze apps buiten Duitsland uit te rollen.’
Wachten
Aan dat laatste voornemen koppelt Ernst geen tijdpad. Onduidelijk is dus hoe lang Nederlandse Zalando-klanten nog op een mobiele app moeten wachten. Zalando boekt ongeveer de helft van zijn omzet in Duitsland. In hetr afgelopen kwartaal kwamen de inkosmtem uit op 372 miljoen euro, 74 procent meer dan dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar.
Dit is puur een sales bedrijf. Verschikkelijk slechte aftersale.