Slimscheren heeft zijn naar eigen zeggen ‘enige concurrent’ Scheerplan overgenomen. Beide start-ups richten zich op de verkoop van scheermesjes op abonnementsbasis. Scheerplan.nl is inmiddels uit de lucht, de oprichters verhuizen mee naar Slimscheren.
Richard de Booij, eigenaar van Smartshavers Holding BV en daarmee van Slimscheren, laat weten dat de nu nog overgebleven Nederlandse aanbieders zich richten op B-merken, terwijl hij A-merken als Gilette en Wilkinson Sword aan de man brengt. Met de overname van Scheerplan denkt de ondernemer sterker te staan in de strijd met nieuwe concurrenten die volgens hem de markt zullen betreden.
Persoonlijk profiel
Tom van der Laan en Bas Krijgsman, de ondernemers achter overnameprooi Scheerplan, zijn aan de slag gegaan voor Slimscheren. Op de site kunnen mannen aangeven welke mesjes ze graag gebruiken en hoe vaak ze een nieuwe set thuis willen ontvangen. De eerste betaling verloopt via iDeal, vervolgens wordt automatisch geïncasseerd. Als een abonnee mesjes over heeft, voor langere tijd naar het buitenland gaat of tijdelijk zijn baard wil laten staan, kan de verzendfrequentie binnen een persoonlijk profiel worden aangepast.
Abo-commerce
Slimscheren is een Nederlands voorbeeld van subscription commerce ofwel abo-commerce. Abonnees krijgen ‘leuke extra’s’ meegestuurd met hun mesjes. Zo voorziet Slimscheren ook in een platform voor sampling van verzorgingsproducten voor mannen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Slimscheren neemt concurrent Scheerplan over
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.