Peapod, de Amerikaanse websupermarkt van Ahold, probeert op een opvallende nieuwe manier klanten te trekken. De trucks die de boodschappen bezorgen bij webshoppers zijn behangen met barcodes van producten.
Wie de codes op de mobiele billboards scant kan met zijn mobiele Peapod-app de afgebeelde producten bestellen. Smartphone-bezitters die de appp nog niet op hun telefoon hebben staan, kunnen die downloaden door de afgebeelde QR-code te scannen.
Sportwedstrijden en concerten
De campagne van Peapod loopt deze zomer aan de Amerikaanse oostkust, meldt Supermarketnews.com. De trucks zullen onder meer stil komen te staan bij sportwedstrijden en concerten. Peapod verkocht eerder al eens aan mobiele scanners op Amerikaanse perrons.
Billboard shopping
Met hun ‘billboard shopping’ initiatieven volgden Ahold en onder andere ook Ocado de Zuid-Koreaanse formule Home plus. Deze Tesco-dochter haalde een paar jaar geleden de wereldpers met het idee om forenzen te bewegen om mobiel boodschappen te doen in de openbare ruimte.
Click & collect
Peapod heeft geen fysieke winkels in de VS, maar het biedt shoppers in veel Amerikaanse steden wel de optie om bestelde producten af te halen. Eigenaar Ahold vertrouwt voor zijn toekomstige groei sterk op click & collect, vertelde CEO Dick Boer onlangs aan McKinsey en Company. In het interview laat de topman weten brood te zien in uitbreiding van Albert Heijn met een web only assortiment.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Peapod pioniert met mobiele billboards
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.