Twinkle | Digital Commerce

Ocado: vier op de tien orders mobiel

2017-05-27
450307
  • [nieuws]
  • 1:02

Ocado zag zijn omzet in de eerste helft van zijn boekjaar met 15,6 procent stijgen, tot 356 miljoen pond. Niet minder dan vier op de tien orders werden afgehandeld op mobiele apparaten. Met name Ocado’s apps zijn populair.

In zijn rapport over de halfjaarcijfers (pdf) laat Ocado weten dat meer dan 40 procent van alle checkouts tot stand kwam op smartphones en tablets. Mobiele apps, vier jaar geleden geïntroduceerd, zijn alleen al goed voor ruim 30 procent van alle transacties. Ocado’s mobiele site tekent voor de overige smartphone- en tablet-orders.

Morrisons
Ocado boekte in de eerste helft van zijn boekjaar een verlies van 3,8 miljoen pond, wat wordt toegeschreven aan de aanstaande samenwerking met Morrisons. Vanaf begin volgend jaar start de vierde Britse supermarktketen met online verkoop. Orders worden verzonden vanuit Ocado’s distributiecentrum in Dordon (Midlands).

Vliegende start
Morrisons zal het dc van Ocado op termijn overnemen en uitbreiden. Ocado deelt zijn kennis op het gebied van warehousing, fulfilment en de bezorging van orders met Morrisons, dat zo een vliegende start denkt te kunnen maken met e-commerce.