Twinkle | Digital Commerce

Shell rolt bestellen met MyOrder-app verder uit

2017-10-05
180101

Shell maakt het voor Nederlandse automobilisten mogelijk om met de MyOrder-app op afstand broodjes en koffie te bestellen bij al zijn tankstations met een deli2go-bakkerij. De oliemaatschappij vervolgt daarmee de proef die het bedrijf in september vorig jaar startte.

Automobilisten kunnen vanuit de MyOrder-app aangeven welke producten zij willen bestellen en wanneer zij deze op komen halen bij het tankstation. Volgens Shell is deze manier van werken de oplossing voor de grootste ergernissen onder autobestuurders, namelijk het wachten in een rij.

Kostbare tijd
‘Niemand verliest graag kostbare tijd met wachten’, zegt Rob ten Hove, manager Shell Food to Go. ‘Wij bieden automobilisten die veel onderweg zijn daarom een oplossing, zodat zij niet meer in de rij hoeven te staan tijdens de lunch of elk ander tijdstip waarop zij een vers broodje willen eten of een kop koffie willen drinken.’

Volgens Ten Hove heeft de pilot vorig jaar op Shell-station Hellevliet uitgewezen dat de vraag naar een service als MyOrder groot is. ‘Door MyOrder landelijk uit te rollen bieden we alle Nederlanders nu de mogelijkheid om met hun smartphone op afstand te bestellen en te betalen.’

Rabobank
MyOrder is sinds vorig jaar augustus voor 80 procent van Rabobank. De overige aandelen zijn van oprichter Thomas Brinkman. Gertjan Rösken, Chief Technology Officer van MyOrder en sr. Business Development Manager van Rabobank, zei tijdens het Online Betaal Congres in maart dat MyOrder steeds meer verbinding zoekt met de retailwereld. ‘MyOrder is vooral een platform waarop retailers spullen kunnen verkopen, online en offline’, aldus Rösken, die op het congres de inmiddels toegevoegde incheckfunctionaliteit aankondigde. Even daarvoor werd een samenwerking aangekondigd met de nieuw te openen digitale supermarkt Superdirect.com.

Life improving service
Rösken presenteerde MyOrder op het Online Betaal Congres als een ‘life improving service’ voor de consument, of die nou pizza wil bestellen, parkeergeld wil voldoen of een brood wil afrekenen bij de bakker. Dat laatste kan op termijn met de nfc-technologie (near field communication) die Rabobank in de app wil stoppen. Maar ook zonder die toevoeging denkt Rösken dat consumenten met de geïntegreerde wallet zullen gaan betalen in winkels, bijvoorbeeld via iDeal of PayPal.