Twinkle | Digital Commerce

The Cloakroom biedt personal kledingservice voor mannen

2017-05-27
180101
  • 1:19

Het Amsterdamse The Cloakroom biedt mannen een personal shopping service voor hun kleding. Ze hoeven dankzij het e-commerce bedrijf niet meer naar een fysieke winkel, maar ze worden door een persoonlijke stylist thuis van kleding voorzien.

Mannen kunnen zich via Thecloakroom.nl aanmelden om kleding te bestellen. Na een korte enquête te hebben ingevuld belt een stylist de klant op om zijn kledingwensen te bespreken. Vervolgens krijgt de consument een set kleding van tien tot twaalf stuks thuisgestuurd om te passen. Uiteindelijk betaalt hij voor de items die hij behoudt, de rest kan de klant kosteloos retour sturen.

Premium
The Cloakroom heeft elf premium kledingmerken in zijn assortiment, waaronder Eton, Lacoste, Denham, Hugo Boss en Ralph Lauren. De prijzen zijn volgens de oprichters ‘vergelijkbaar met een toonaangevend warenhuis’, vertellen zij aan Bright.nl. Het gaat The Cloakroom om het opbouwen van vertrouwen tussen de klant en een stylist, waardoor mannen per volgende geleverde set kleding meer producten houden.

Curated shopping
The Cloakroom is niet het eerste e-commerce bedrijf dat met een curated shopping-model komt. Amazon-dochter Zappos lanceerde begin dit jaar bijvoorbeeld het social commerce platform Glance, waarop klanten een op maat gesneden selectie van het assortiment kunnen bekijken. Het Amerikaanse gepersonaliseerde shoppingplatform JustFab liet begin deze week weten zijn entree te willen maken in Nederland. Anders dan The Cloakroom hanteert JustFab een abonnementsmodel, waarbij vrouwen op basis van hun kledingwensen één item per maand ontvangen.
 
Lees ook: 
CEO Spreadshirt benoemt 4 manieren van curated shopping (15 maart 2013)