Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe lay-out voor webshop Van den Assem Schoenen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:31

De webshop van schoenenwinkel Van den Assem Schoenen heeft een nieuwe lay-out. Het uiterlijk moet de shop de beleving van een fysieke winkel geven, vertelt het familiebedrijf.
 
Sinds 19 februari heeft de online shop van Van den Assem Schoenen een vernieuwde lay-out, waarbij onder andere de navigatie is verbeterd. ‘Klanten moesten in de oude webshop flink zoeken om de juiste kleur schoenen en maat te vinden. Nu kunnen zij in de linkerkolom in de shop zoeken op schoenen in een bepaalde kleur, maat, categorie en merk’, vertelt PR-medewerkster Kirsten van Wijk namens het bedrijf.

Lifestyle
De webwinkel heeft volgens Van den Assem Schoenen meer een ‘liftestyle’-functie gekregen dankzij de toevoeging van blogs over stijltrends en foto’s van de twaalf fysieke winkels. ‘Hiermee willen we de beleving van het winkelen in de fysieke winkel, zoals het krijgen van advies en tips, ook online creëren’, aldus Van Wijk. De blogs worden geschreven door een vaste blogger van de schoenenzaak zelf.

‘We hopen dat de nieuwe website conversieverhogend is en onze omzet doet groeien’, vertelt Pricilia Streefkerk, marketingmedewerkster bij Van den Assem Schoenen, over de verwachtingen van het bedrijf over de nieuwe lay-out. ‘En dat onze klanten zien dat de shop nu veel functioneler is en gemakkelijker is in het gebruik.’

Samenwerking
Van den Assem kwam vorig jaar in het nieuws dankzij de samenwerking met online only shop Vimodos. Het assortiment van Van den Assem wordt sinds maart 2012 ook daar verkocht zodat Vimodos zijn klanten een totale outfit kan verkopen. Onder meer UGG Australia, Fred de la Bretonière, Floris van Bommel, Shabbies Amsterdam en Adidas zijn ook in het assortiment van Vimodos ondergebracht.

In februari vorig jaar interviewde Twinkle Berry van den Assem, directeur-eigenaar van Van den Assem Schoenen, over het runnen van een familiebedrijf. De schoenenzaak vierde in 2010 zijn honderdste verjaardag.