Twinkle | Digital Commerce

Les Galeries Lafayette komt met online marktplaats

2017-05-27
342273
  • 1:03

Les Galeries Lafayette heeft de opening van een online marktplaats aangekondigd. Vanaf aanstaande september kunnen geselecteerde merken hun producten direct slijten via het platform van de Franse warenhuisketen.


Het Franse vakmedium Le Journal du Net schrijft over de marktplaatsplannen van Les Galeries Lafayette, dat warenhuizen heeft in meer dan zestig Franse steden. De keten hoopt zijn online assortiment te verdiepen en verbreden. Derde verkopers moeten onder meer zorgen voor een verrijking van het webaanbod in beauty, wonen en koken.

Mirakl
Anders dan bijvoorbeeld Amazon en Bol.com biedt Les Galeries Lafayette alleen geselecteerde partijen (merken) de mogelijkheid online te verkopen op zijn site. De warenhuisketen sloot een overeenkomst met Mirakl om een 'on demand online marktplaats' in Galerieslafayette.com te integreren. Die site werd door Unic gebouwd op software van Hybris.

Online omzetaandeel
De marktplaats van Les Galeries Lafayette, die drijft op dropshipping, moet bijdragen aan een forse verhoging van de e-commerce omzet van het bedrijf. In 2017 moet 15 procent van de omzet komen uit het online kanaal. Volgens Internet Retailer boekte de Group Galeries Lafayette een online omzet van ruim 71 miljoen dollar in 2011,op een concernomzet van ruim1 miljard dollar.