Amerikaanse online retailers boekten tijdens het afgelopen holiday shopping season 42,3 miljard dollar aan inkomsten. Dat heeft comScore becijferd. De omzetgroei van 14 procent bleef achter bij de verwachting van het onderzoeksbureau.
Anders dan comScore na de eerste weken van het koopjesseizoen voorspelde (‘17 procent groei’), zwakte de groei ten opzichte van 2011 af naarmate de jaarwisseling dichterbij kwam. Daardoor kwam de omzetplus uit op 14 procent, tegenover 15 procent een jaar eerder.
Fiscal cliff
Volgens comScore gooiden zorgen over de uiteindelijk afgewende fiscal cliff met name in de eerste drie weken van december roet in het eten. In die voor de Kerstman belangrijke periode kwam de wekelijkse omzetgroei niet boven de 12 procent uit ten opzichte van vorig jaar.
Topdagen
Het holiday shopping season van 2011 kende 10 dagen met een online retailomzet van meer dan 1 miljard dollar, in het afgelopen koopjesseizoen waren dat er 12. Cyber Monday was net als vorig jaar de topdag, maar de uitgaven op Free Shipping Day, Thanksgiving Day en Black Friday groeien aanmerkelijk harder:
Bron: comScore
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
VS: 14 procent e-commerce groei in koopjesseizoen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.