Twinkle | Digital Commerce

Target investeert in online only

2017-11-08
180101
  • 1:12

Target voegt de producten van zes nieuwe eigen labels toe aan zijn online assortiment. De items zullen alleen te koop zijn op Target.com, wat een nieuwe strategie van het retailbedrijf markeert.


De nieuwe labels zijn Labworks (vrouwenkleding), Zutano Blue (kinderkleding), Room 365 (beddengoed), Boho Boutique (bed- en badproducten), Too by Blu Dot (accessoires) en MudHut (Mexicaans en Marokkaans beddengoed). Target wil met de online only huismerken zijn internetkanaal op zichzelf aantrekkelijker maken. ‘We willen de klant een betere online ervaring bieden met een breed assortiment aan exclusieve items’, aldus een woordvoerder tegen Internet Retailer.

Strijd tegen showrooming
Target is de laatste jaren vaak in het nieuws vanwege zijn strijd tegen showrooming: mensen bekijken een product in een fysieke winkel en ze bestellen het vervolgens online goedkoper via een online retailer als Amazon. Het bedrijf is het zat om enkel als toonzaal te worden gebruikt.

In-store only
In eerste instantie probeerde Target om exclusiviteit van producten in de fysieke winkels te creëren en zo meer klanten naar de ‘stenen’ shops te krijgen. Het retailbedrijf vroeg zijn leveranciers om met in-store only producten te komen. Twee weken geleden meldde de keten dat het de prijzen van zowel offline als online producten gelijk ging trekken met die van giganten als Amazon, Walmart, Best Buy en Toys ‘R Us. Zo hoopt Target showrooming verder de kop in te drukken.