Twinkle | Digital Commerce

Sjopze.nl verhuist van PostNL naar Netwerk VSP

2017-05-27
30071
  • [nieuws]
  • 1:33

Sjopze maakt geen onderdeel meer uit van het e-commerce portfolio van PostNL. Het concept zal in de toekomst worden geëxploiteerd door dochterbedrijf Netwerk VSP. Bestellen op Sjopze.nl is op dit moment niet mogelijk, wanneer de site weer gaat draaien is onduidelijk.
 

Sjopze werd in 2009 geïntroduceerd door (toen nog) TNT Post. Het postbedrijf gooide bij miljoenen Nederlanders folders met aanbiedingen bij webwinkels in de bus. De aangeprezen producten werden ook verkocht op Sjopze.nl, dat later werd uitgebouwd tot een ‘funshoppng platform’ met een focus op vrouwen.

Vragen van klanten
Per 1 januari dit jaar zijn de activiteiten van Sjopze overgedragen van PostNL naar Netwerk VSP, bezorger van ongeadresseerde post in Nederland. ‘De klanten van Netwerk VSP (folderverspreiders, red.) kijken steeds meer naar de mogelijkheden van online en mobiel’, motiveert PostNL-woordvoerder Marc Potma de verhuizing. ‘Sjopze sluit goed aan op de vragen van die klanten, het is een mooie aanvulling op de portefeuille.’

Online en mobiel
Netwerk VSP communiceert de papieren reclame van retailers al enkele jaren op Folders.nl. De PostNL-dochter nam kort geleden een belang in het mobiele kortingsbedrijf Scoupy, waardoor klanten ook mobiele coupons kunnen inzetten om publiek naar hun winkels te trekken. Deze coupons worden in de toekomst mogelijk verwerkt in de mobiele app van Folders.nl, zei Potma eerder tegen Twinkle.

Welke plek Sjopze precies krijgt binnen het portfolio van Netwerk VSP is niet duidelijk. Potma kon deze week nog niet zeggen wanneer Sjopze.nl weer actief zal worden.

Ook Twish.nl uit de lucht
Met Zosjopze.nl kreeg Sjopze medio 2010 een zusje, met producten die PostNL zelf inkocht. Zosjopze werd een klein jaar later omgedoopt tot Twish.nl, een van de overgebleven webwinkels van PostNL (nummer 41 in de Twinkle100) na de recente verkoop van KadoWereld aan YourSurprise.com. Twish.nl wordt momenteel verbouwd; de shop moet in februari weer live gaan.