Zosjopze.nl, een webwinkel van TNT Post, gaat verder als Twish.nl. Met de naamswijziging is ook de steunkleur van de shop veranderd, van groen in paars. TNT Post, dienstverlener voor de e-commerce branche, treedt op Twish.nl zelf als verkoper op.
Zosjopze.nl werd een klein jaar geleden gelanceerd. Guido de Wit, destijds manager business development bij TNT Post, presenteerde de site als ‘webwinkel met een bijzondere selectie producten voor dames en kinderen’. Dagjes weg vormen de derde productcategorie die prominent wordt getoond op ‘De leukste online boetiek van Nederland’.
Aanvulling op Sjopze.nl
De Wit, inmiddels directeur online retail development bij TNT Post, noemde Zosjopze.nl een aanvulling op Sjopze.nl, een advertentieplatform voor webwinkels met folders en een website. Met dat verschil dat het postbedrijf op Zosjopze.nl zélf de verkopende partij is. De Wit: ‘Het is een eigen webwinkel met producten van twintig tot dertig leveranciers. Die kunnen we ook meenemen in Sjopze. Zo zijn we in staat het blaadje en de site meer afgewogen te vullen.’
Handen niet op elkaar
TNT Post, als belangrijke schakel in het proces naar de klant altijd al kritisch gevolgd door webwinkeliers, krijgt de handen van deze groep niet op elkaar met zijn eigen online-verkoopactiviteiten. Dat blijkt onder meer uit reacties op eerdere artikelen op deze site over Sjopze en Zosjopze.
In de schoenen van online-retailers
Bij de opening van Drukwerkservice.nl, ook een eigen shop van TNT Post, zei De Wit onlangs tegen Nederlands MediaNetwerk: ‘Als je zegt dat je specialist bent in e-commerce, moet je het vak ook zelf in de praktijk brengen, want door die ervaring kun je het beste kennis en kunde opbouwen. Met onze eigen webshops staan we als het ware in de schoenen van alle online retailers en leren we hoe je klanten vindt en houdt, hoe je traffic op je website krijgt en welke producten wel en niet verkopen.'
Kowin
Sjopze.nl en Twish.nl worden beheerd door Kowin, een full service e-commerce dienstverlener die TNT Post een jaar geleden overnam. Het postbedrijf krijgt binnenkort zelf ook een nieuwe naam: PostNL. E-commerce is benoemd als één van de belangrijkste pijlers voor de toekomst, dat ook op Kadowereld.nl als online-verkoper optreedt.
Verwarrend & Schoenmaker, blijf bij je leest.
Desgevraagd laat TNT Post in een reactie weten (via de mail): 'Twish.nl is een nieuwe webwinkel van TNT Post. Twish.nl gaat het succesvolle ZóSJOPZE.NL voortzetten, maar als zelfstandige winkel en niet als onderdeel van SJOPZE.NL. SJOPZE.NL functioneert als portal en ZOSJOPZE.nl als webwinkel en dat is niet duidelijk richting de consument. Met de nieuwe naam kunnen we deze webwinkel duidelijker in de markt zetten.'
TNT Post schrijft verder dat Twish.nl zich opmaakt voor een verdieping van het assortiment, binnen de drie huidige categoriën Kinderen, Dames en Dagje Weg.
Ik blijf het belachelijk vinden dat TNT zelf webwinkelier is geworden. Zij kunnen uiteraard zeer goedkoop verzenden terwijl ze andere webshops een poot uitdraaien met de almaar stijgende verzendkosten. Nogal oneerlijk dus.
Doet me ook een beetje denken aan een groothandel die zelf aan consumenten gaat leveren en zo zijn eigen klanten buiten spel zet. Er is dan ook geen groothandel die dat in zijn hoofd haalt. Maar TNT denkt gewoon, sure we can...
misschien dat ze daarom zo makkelijk omgaan met zendingen van hun klanten ehh concurenten...
Daarom vinden ze het dus goed als die door hun personeel op grote schaal gestolen ehhhh.. kwijtgemaakt worden en je daarna als klant van TNT gewoon voor leugenaar uitgemaakt wordt dat je niks inleverd. of dat ze rembours bedragen gewoon niet uitbetalen of het ze niks intereseerd als je andere klachten hebt over de dienstverlening waarvoor je moet betalen.
Nog meer folders met nutteloze troep in de brievenbus.
Inmiddels zeer slechte ervaring met Twish.nl wat Post.nl ook in een ongunstig dachtlicht zet.
Spullen retourneren en nu na 1,5 maand nog steeds mijn geld niet terug. Verschillende reacties op mijn telefoontjes, elkaar de schuld geven (financiele afd., geen rekeningnummer, de laatste reactie is dat het terug betaald moet worden door AfterPay)
NOOIT meer zaken doen met deze club!!
Schoonzus had van mij kadobonnen gekregen voor twish.nl twv over de 300euro , ze heeft daarvoor leuke spullen besteld en met de bonnen betaald , ze heeft een bevestigings mail gekregen dat de bestelling ontvangen was en de betaling ook , nu versturen ze dus niet, ze heeft 5 mailtjes verzonden voor ze bericht terug kreeg; bestelling is niet aangekomen excuses voor het ongemak 'maar op de vraag en nu? wordt niet gereageerd!! de kadobonnen kunnen niet nogmaals worden gebruikt [is geprobeert door haar] dus die is ze kwijt...
is dit oplichting??
Had ik dit maar eerder gelezen! Ik heb bij Twish een gitaar voor mijn nichtje besteld. Toen ik deze ontving hingen de snaren er zowat los bij en konden niet worden aangedraaid. De producten die je er volgens de site bij zou krijgen, waren niet meegeleverd (hoes, riem, extra snaren). Na twee emails, nog geen reactie. Toen toch maar gebeld naar het 0900 nr (15ct per min en 20 min in de wacht). Na eindelijk iemand aan de telefoon te krijgen, had men geen idee hoe het kon dat de producten niet waren meegestuurd en ook niet wat er met de gitaar was...nog excuses voor het ongemak. Ik zou binnen tien minuten een email krijgen voor het retour sturen van de gitaar. Tot op heden nog niet ontvangen...dus maar weer bellen naar het dure nummer...klinkt dus als oplichting of HELE slechte service...Jammer!
Ik heb zelf een hele andere ervaring met Twish. Heb voor de kerst een hele leuke tas gekocht. Had hem de volgende dag al in huis. En het pakketje was ergnetjes verpakt. ik zal zeker nog eens bij Twish bestellen. Jammer dat iedereen altijd maar zo klaagt op dit soort berichten.
@Eveline, heb je onze berichten gelezen?? Dan weet je nl waarom wij altijd maar zo klagen zoals jij omschrijft. Iets bestellen, terugsturen en 3 maanden op je geld moeten wachten vind ik niet normaal nl. Ik was ongeveer het bedrag dat ik terug moest krijgen kwijt aan telefoonkosten, van klanten"service" hebben ze nog nooit gehoord en helaas delen wij deze ervaring!!