Twinkle | Digital Commerce

Mud Jeans lanceert leaseconcept voor spijkerbroeken

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:06

Het Nederlandse jeanslabel Mud Jeans maakt het mogelijk om een spijkerbroek te leasen in een webshop. Hiermee kan de consument een jaar lang een jeans dragen voor een klein bedrag. Het concept werd gisteren officieel gepresenteerd.

Een leasespijkerbroek kost twintig euro, waarbij de klant een huurovereenkomst tekent van een jaar. In dat jaar betaalt hij vijf euro per maand aan leenkosten en kan hij gebruik maken van de gratis reparatieservice voor scheuren en gaten in de broek.

Na twaalf maanden gaat de jeans weer terug naar de winkel, waar de broek wordt gerestaureerd of gerecycled tot een nieuwe spijkerbroek. Ook kan de klant ervoor kiezen de leaseperiode te verlengen.

Modewinkels
Het concept ‘Lease a Jeans’ is in eerste instantie gericht op de eindgebruiker, de consument. In de toekomst wil Mud Jeans de broeken ook in modewinkels gaan hangen. De jeans is beschikbaar voor heren en dames in drie washings.

Het duurzame Mud Jeans werd in 2007 opgericht door Benno Oostinjen en Tim van Looijen. In april 2012 ging het merk failliet, waarna er een doorstart werd gemaakt door de nieuwe eigenaar Bert van Son. Met de lancering van het leaseconcept is tevens een nieuwe webwinkel online gegaan.