Twinkle | Digital Commerce

Kijkshop exploiteert webwinkel Buienradar.nl

2017-05-27
180101
  • 1:16

De samenwerking tussen Kijkshop en RTL Nederland heeft geresulteerd in een nieuwe webwinkel. RTL’s populaire weerplatform Buienradar.nl begint vandaag met de verkoop van seizoens- en weergerelateerde producten als startkabels, kachels, zwembaden en airco’s.

Vanmiddag opende RTL-weerman Peter Timofeeff Buienradarshop.nl door een weerstation in ontvangst te nemen. Kijkshop levert deze en alle andere producten voor de nieuwe webshop, zegt manager marketing & e-commerce Bram Bruijns tegen Twinkle: ‘Wij beheren de webshop van Buienradar.nl en zijn met RTL een shared revenue model overeengekomen.’

Nieuwe producten
Buienradarshop.nl wordt gevuld met bestaand Kijkshop-assortiment en met producten die de retailketen nog niet zelf verkoopt. Bruijns: ‘Wij kopen gericht in voor deze webwinkel. Het online aanbod wordt aangepast aan de hand van het seizoen of het weer.’

Vanvoordeel.nl
Kijkshop kwam een kleine anderhalf jaar geleden een samenwerking met RTL overeen voor Vanvoordeel.nl. Het mediabedrijf levert het bereik, Kijkshop exploiteert de webshop. Anders dan bij Buienradar.nl, een merk van RTL, zijn de partners samen eigenaar van Vanvoordeel.nl. Bruijns over de nieuwe vrucht van de samenwerking: ‘Aan de hand van weersvoorspellingen bepalen we of we bijvoorbeeld een kachel nodig hebben of een airco. Kijkshop voorziet in deze producten en Buienradar biedt het platform voor deze markt. Of er plannen liggen voor meer van dit soort webwinkels, voor andere RTL-merken? Op dit moment niet.’

Kijkshop.nl
Met een omzet van 13,5 miljoen euro in 2011 is Kijkshop de nummer 60 van de Twinkle100. In juni vorig jaar werd Kijkshop.nl geheel vernieuwd.