Twinkle | Digital Commerce

Walmart start met abo-commerce via Goodies Co.

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:53

Walmart rolt de abonnementendienst Goodies Co. breed uit in Amerika. Via deze service ontvangen consumenten maandelijks een box met zes nieuwe - veelal organische - hapjes en snacks. De prijs voor deze dienst bedraagt 7 dollar per maand.

Afgelopen juni startte Walmart met een bèta-test van Goodies Co. onder drieduizend gebruikers. Vanaf nu kunnen alle Amerikanen zich inschrijven voor deze service via de website www.goodies.co.

Abonnees die erg actief zijn met het geven van ratings, beoordelingen en het aanprijzen van de producten, kunnen de Goodies boxen gratis ontvangen. De retailer geniet op deze manier immers van extra marketing door digitale mond-tot-mondreclame. Daarbij helpt de sociale feedback op de producten Walmart bij het maken van assortimentsbeslissingen.

Voldoende aanbod
Iedere maand heeft de box een thema, zo ontvingen abonnees vorige maand een ‘Trick or Treat’ doos. De winkelwaarde van de producten ligt meestal rond de 15 dollar. De maandelijkse vergoeding van 7 dollar is inclusief belastingen en shipping & handling kosten.

De producten voor deze dienst worden momenteel gratis aangeboden door leveranciers. Walmart laat weten dat ze voldoende aanbod hebben vanuit leveranciers om selectief te zijn in de producten die ze meenemen en dat alles eerst door medewerkers wordt geproefd en er een stemming plaatsvindt voordat een product via de Goodies box wordt verzonden.

Heather Howell, CEO van Rooibee Red Tea - een kant-en-klare rooibosthee die afgelopen september in de Goodies box zat: ‘It’s an opportunity and an ROI I feel is priceless.’ Haar merk ontving ongeveer 150 nieuwe Facebook-fans uit de drieduizend gebruikers van de bèta-test. Daarnaast gaven de Goodies box en de website haar een kans om grondiger over het product te vertellen dan via andere reclame-uitingen. ‘It gave us a focus group of sorts’, vertelt ze op Adage.com. Verder zegt ze erg blij te zijn met alle feedback en dat ze inmiddels zijn begonnen met het implementeren van een aantal suggesties die door deze klantengroep zijn geopperd.

Shopycat

Later deze maand rolt Walmart ook een andere - nu nog experimentele - dienst verder uit: de Shopycat-app via ‘Walmart Gifts’ op Walmart.com. Facebook-gebruikers die de app hebben gedownload, kunnen het gebruiken om gegevens over likes en posts van vrienden in te winnen om zo cadeauaanbevelingen van Walmart.com (of elders) te genereren.

Bron: Adage.com