BCC zet een streep door de bezorgkosten van aankopen op de website of in een van de 56 winkels door heel Nederland. De elektroretailer verruimt ook de online besteltijden voor producten die worden bezorgd door PostNL. In plaats van de oorspronkelijke sluitingstijd van 18.00 uur worden nu alle bestellingen tot 22.00 uur de volgende werkdag al bezorgd.
Om klanten altijd de beste prijs en service te kunnen garanderen maakt BCC de bezorging nu gratis. PostNL bezorgt de producten tot dertig kilo, waaronder magnetrons en televisies (tot 40 inch). Zwaardere producten, zoals wasmachines en koelkasten, worden tot aan de deur bezorgd door de speciale BCC bezorgservice. Voorafgaand aan de thuislevering ontvangen klanten bij de BCC bezorgservice een sms-bericht met details over de bezorging. Als extra service kunnen consumenten hun nieuwe apparaat ook thuis laten installeren. De kosten hiervoor bedragen 15 euro.
De retail gaf vorige maand tijdens de vakdag E-commerce & Logistiek aan te praten met fabrikanten om hun de mogelijkheid bieden hun hele assortiment online te verkopen op Bcc.nl. Zonder voorraadrisico te lopen hoopt BCC het aanbod van zijn webwinkel te vergroten.
Ah, ze willen ook richting het 'dropshippen' gaan. Als straks ook alle (grote) webshops alleen nog dropshippen, dan denk ik dat de kans minder groot is dat retailers failliet gaan, maar dat het risico wat meer bij de fabrikanten gaat liggen.
@Fleur,
Dropshipments worden meestal door een distributeur gedaan en niet door de fabrikanten.
Ik ben wel benieuwd of men de artikelen die via dropshipments worden verstuurd ook in het tijdsot van 22.00 uur laat vallen. Dit omdat veel distri's dit niet kunnen vanwege afsrpaken met transpoteurs.
Fabrikanten die op detailnivo gaan verspreiden zijn denk ik de verdrinkingsdood nabij. Een enkele fabrikant heeft minder 'overzicht' van de markt dan een grote retailer. Dat men daar zelf anders over denkt is me duidelijk, maar de praktijk bewijst het tegendeel.
Dropshipment leidt op korte termijn imho tot kostbare productie en distributiefouten. Grote afschrijvingen en kostbare productieomzettingen zijn dan het gevolg. Gezien fabrikanten het risico dan al lopen ligt een verdere ontwikkeling van een eigen distributiekanaal meer voor de hand, met name voor de A-labels. Buiten de retailers om dus. Bij exclusieve producten gebeurt dit al, dit zal zich wel uitspreiden naar de premium producten.
Denk dat bcc failiet gaat