De markt voor online huisdierenproducten groeit nog steeds, maar de komst van prijsvechters maakt het geheel ‘uitdagend’, ziet Paul Elsten, cco van Medpets. ‘Naast de Aldi, Action en Lidl, die steeds meer van dit soort dagelijkse dierproducten verkopen, zijn het Chinese aanbieders als Temu en Aliexpress die zich op deze markt storten. Het is een lucratieve markt die nog steeds groeit, met Nederland voorop, want wij zijn altijd in voor goedkope meuk, haha.’
Toch blijft het aanbod van dagelijkse spulletjes voor dieren volgens Elsten een relevant en interessant deel van de markt. ‘Je kunt zeggen: ga terug naar je core, maar je wilt toch een compleet aanbod bieden. Wij willen de one-stop-shop zijn voor alles wat met de gezondheid van je huisdier te maken heeft.’
De cco benadrukt dat Medpets inzet op de meest persoonlijke klantreis binnen de e-commercemarkt voor huisdieren. Met data, service en loyaliteit als pijlers wil het bedrijf duurzaam vertrouwen opbouwen. In oktober lanceert Medpets bovendien een eigen app om klantcontact en bestelgemak te verbeteren. Ook AI gaat een steeds grotere rol spelen bij marketing en procesoptimalisatie.
‘AI kan de rollen in marketing en sales veranderen – niet om werk overbodig te maken, maar om meer output te halen uit wat je doet,’ zegt Elsten. ‘Laat je niet verleiden tot prijserosie, maar bouw aan loyaliteit en onafhankelijkheid van Google.’
Dit is een preview van het interview met Medpets. Het volledige artikel lees je in het oktobernummer van Twinkle Magazine.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Prijsvechters maken online markt dierbenodigdheden uitdagend