Twinkle | Digital Commerce

Start-up Buystand biedt nieuw marktplaatsmodel

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:25

De Amerikaanse e-commerce start-up Buystand heeft deze week de bètaversie van Buystand.com aangekondigd, een online marktplaats in lifestyle-producten. Buystand wil met deze marktplaats een nieuwe manier van kopen en verkopen aanboren.

Op Buystand.com kan de consument zoeken en browsen door duizenden lifestyle- en outdoorproducten van merken als Burton, Vans, Puma, Merrell, Patagonia, The North Face en Salomon. Als hij een product naar wens heeft gevonden, kan hij een bod uitbrengen op dit product tegen een prijs die hij bereid is om ervoor te betalen. De Edge Price Engine van het bedrijf stemt het bod af met de retailers die bereid zijn het product tegen die prijs - het bod - te verkopen. Op deze manier kunnen consumenten producten kopen op hun eigen unieke prijsniveau en tegelijkertijd biedt het retailers een platform om producten of oude voorraad op een dynamische en rendabele manier uit de schappen te krijgen, aldus het nieuwe bedrijf.

Win-winsituatie
Buystand wil zich met dit concept richten op een van de grootste uitdagingen van zowel retailers als consumenten: imperfecte prijsstelling. Imperfecte prijzen dwingen consumenten er toe om te wachten met kopen tot afprijzingen of te zoeken naar tweedehands of goedkopere substituten. Retailers en merken worden geremd door gebrek aan informatie en het ontbreken van een mechanism for dynamically clearing inventory, waardoor grote marges blijven liggen door inefficiënte en onnauwkeurige verkoop, zo stelt Buystand. Oprichter en COO Ted Kraus: ‘Wanneer consumenten controle hebben over hoeveel ze betalen voor een product en retailers krijgen de informatie en de mogelijkheid om slagvaardiger voorraad te verkopen en marge te pakken, dan heb je een win-winsituatie. Buystand.com publiceert ook nooit afprijzingen waardoor de merkwaarde beschermd blijft.’

Bron: Sacbee.com